Четвер, 25 Тра 2017, 18:12

Середня загальноосвітня школа № 32 м. Львова

ГоловнаРеєстраціяВхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Безкоштовні SMS
Наша газета
Опитування
Календар знаменних дат
Календар свят і подій
Статистика
Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Останні зареєстровані
 
Головна » 2010 » Серпень » 30 » Методичні рекомендації до проведення Першого уроку в 2010-2011 навчальному році
16:19
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку в 2010-2011 навчальному році
До уваги вчителів!
 
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку в 2010-2011 навчальному році
 
        Перше вересня за традицією розпочинається уроком знань, який приурочується вагомим подіям у житті українського народу. Цього навчального року видатними подіями є 20 річниця незалежності України, 140-річчя від дня народження Лесі Українки, 155-річчя Івана Яковича Франка, 200- річчя від дня народження Маркіяна Шашкевича, вшанування 150 річниці від дня смерті Тараса Григоровича Шевченка.
         Пропонуємо на вибір класних керівників тематику Першого уроку у новому навчальному році:
 у 1 – 4 класах: «Кожному мила своя сторона» (Г.Сковорода),
  «Здається - кращого немає
  Нічого в Бога, як Дніпро
  Та наша славная країна…» (Т.Шеченко)
5 - 8 класах:  

«Я більшого щастя на світі не хочу, щоб лиш Україна міцніла й  жила» (В.Вихрущ)

 

«Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова» (Панас Мирний);

  «Свою Україну любіть.
  Любіть її… во врем'я люте,
  В остатню, тяжкую мінуту
  За неї Господа моліть!» (Т.Шевченко)
9 -11
класах:

«Без мови нашої, юначе, й народу нашого нема” (В.Сосюра),

 

«Не ридать, а здобувати, хоч синам, як не собі, кращу долю в боротьбі…» (І.Франко),

 

«Я любила вік лицарства» (до 140-річчя від дня народження Лесі Українки),

 

«Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття» (до 150-річчя від дня смерті Т.Г.Шевченка),

 

«Перша Українська Конституція» (до 300-річчя Конституції Пилипа Орлика).

 
         Становлення громадянської свідомості починає формуватися у молодшому шкільному віці, коли досвід дитини тісно пов'язаний з усім новим, яскравим. Дитина відчуває в собі любов до своєї сім'ї, школи, місця, де живе. Незабутні враження дитинства залишаються на все життя. Вони створюють міцний ґрунт для глибоких, усвідомлених, патріотичних почуттів, які зміцнюються і поглиблюються в міру того, як дитина росте.
        Перший урок «Кожному мила своя сторона» (Г.Сковорода) має переконати учнів 1-4 класів, що найкраща земля та, де ти народився, живеш, де мешкає твоя родина, друзі. Він повинен розширювати та поглиблювати знання про Україну, викликати почуття любові до Батьківщини, гордості за її здобутки, формувати національну свідомість, виховувати справжніх громадян-патріотів, які люблять свою країну, бажають примножувати її славу, боротися за щастя і незалежність.
       Під час уроку доцільно використати знання учнів з рідної мови, читання, «Я і Україна», пригадати твори, з якими діти знайомилися раніше; показати чарівність і різноманітність українських краєвидів; познайомити із внеском наших співвітчизників у розвиток світової науки і культури.
       Завдання вчителя - у доступній і цікавій формі ознайомити дітей зі змістом окремих положень Конституції України (Ст. 1, 2, 5, 10, 11, 12, 20, 24, 65, 66, 68).
Метою Першого уроку: «Здається - кращого немає
  Нічого в Бога, як Дніпро
  Та наша славная країна…” (Т.Шеченко)
є формування в молодших школярів почуття любові до України, пошани до видатних вітчизняних діячів, бажання приносити користь країні. Перший урок має переконати учнів, що найкраща земля та, де ти народився, живеш, де мешкає твоя родина, друзі. Він повинен розширювати та поглиблювати знання про Україну, викликати почуття любові до Батьківщини, гордості за її здобутки, формувати національну свідомість, виховувати справжніх громадян-патріотів, які люблять свою країну, бажають примножувати її славу, боротися за щастя і незалежність.
       Завдання вчителя - у доступній і цікавій формі ознайомити дітей з біографією та творчістю Тараса Шеченка. Варто наголосити на уроці про актуальність творів Шеченка і сьогодні.
При проведенні уроку у 5-8 класах «Свою Україну любіть.
  Любіть її… во врем'я люте,
  В остатню, тяжкую мінуту
  За неї Господа моліть!» (Т.Шевченко)
слід ще і ще раз звернутися до Тараса Шевченка як добрі діти до рідного батька, вилити перед ним все, що в нас найбільше болить, що мучить душу і наповнює її тривогою за майбутнє національної спільноти на рідній землі, звернутися в найглибші недра нашої розгубленої душі, послухати його священного і животворного слова і пригадати собі все, що він написав у своїй віщій Книзі…
        Завдання уроку - виховання любові до свого рідного краю, держави, родини, народу, поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій; формування відчуття своєї приналежності до України, усвідомлення себе українцем, прагнення до збереження та примноження духовних та матеріальних багатств українського народу, виховання цілеспрямованості і наполегливості у досягненні життєвої мети, готовності до праці в ім’я України; виховання патріотичних почуттів, шанобливе ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого України; формування в учнів етнічної та національної самосвідомості, мовної культури, духовної єдності населення усіх регіонів України. Нехай це буде урок-роздум про історичну долю України, яка відображена в творчості Т.Г. Шевченка, урок-мрія про її майбутнє. Нехай на ньому прозвучить якомога більше прекрасних віршів та поем Тараса Григоровича Шевченка.
       При підготовці і проведенні уроку про мову «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова» (Панас Мирний) можна використати окремі положення праці Івана Огієнка «Наука про рідномовні обов’язки”, що спонукатиме до бесіди з дітьми на актуальні теми сьогодення. Доречно також організувати конкурси віршів про мову або свято мови у формі літературно-музичної композиції.
Метою уроку у 9-11 класах

«Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття

  І голос твій нам душі окриля.
  Встає в новій красі, забувши лихоліття,
  Твоя, Тарасе, рідная земля» (В.Симоненко)
показати, що Тарас Шевченко генієм своїм випереджав епоху, його слова справді належали те тільки сучасникам, але й «ненародженим»; він вирішував не поточні питання, а вічні проблеми, сягав до самих основ національного буття, його «Кобзар» для всіх українських поколінь є вічно свіжим джерелом самопізнання і натхнення.
      При проведенні уроку «Без мови нашої, юначе, й народу нашого нема”(В.Сосюра) слід звернути увагу учнів на те, що рідна мова є важливим засобом формування і розвитку патріотичних і громадянських якостей людини, показати боротьбу українців за право володіти нею, її значення та роль у життєдіяльності народу і кожного громадянина, суспільства і держави, головні її функції, необхідність плекати і берегти її.
Вчителеві слід підкреслити, що не можна розуміти мову лише як засіб спілкування. Рідна мова – це засіб пізнання: нею людина мислить, думає, засвоює навколишнє середовище. Рідна мова – це саме життя народу.
        У ставленні до мови найповніше виявляється громадянська позиція людини. Використовуючи працю І.Огієнка «Наука про рідномовні обов’язки» слід назвати і прокоментувати основні мовні обов’язки громадянина України. При цьому варто навести факти, як відомі учням громадяни, зокрема їхні земляки, дбають про рідну мову. Перша Українська Конституція» (до 300-річчя Конституції Пилипа Орлика» - тема уроку для старшокласників, яка повинна розкрити значення даної Конституції, При підготовці уроку можна скористатися інформаційно-методичними матеріалами «Конституція Пилипа Орлика» (ЛОІППО, 2010р.).
       При проведенні уроків «Не ридать, а здобувати, хоч синам, як не собі, кращу долю в боротьбі…» (І.Франко), «Я любила вік лицарства» (до 140-річчя від дня народження Лесі Українки) доцільно використати знання учнів з української мови та літератури, пригадати твори І.Я.Франка, Лесі Українки, з якими учні знайомилися раніше, показати актуальність їх творчості сьогодні внесок у розвиток світової культури.
       Структура та план проведення уроку - це творчий доробок кожного учителя.
  
     Під час підготовки та проведення Першого уроку слід враховувати як індивідуальні, так і вікові особливості учнів.
 
     Важливо, щоб перший урок пройшов урочисто, з яскравими та цікавими моментами, запам’ятався учням надовго.
 
                                         
Переглядів: 509 | Додав: p-oxana | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2017
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Актуально
Під рукою
Партнери
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz